Tuinleden en bestuur van Tuinvereniging Seghwaert doneren aan het Hospice Zoetermeer

Zaterdag 1 december heeft er in het verenigingsgebouw van tuinvereniging Seghwaert een bijeenkomst plaatsgevonden in kleine kring voor het overhandigen van een donatie van 250 euro. De reden hiervan is het overlijden op 2 november van het door de vereniging zeer gewaardeerde tuinlid Ton Koene.

Ton was tuinlid van het 1e uur op het eerdere complex aan de Edisonstraat, wat werd geopend in 1974. Al op het oude complex was Ton betrokken bij het complexbeheer en op het nieuwe complex werd zijn rol hierin steeds belangrijker, hij werd als complexbeheerder ook lid van het bestuur. Zijn kennis was onuitputtelijk, mede doordat hij als 8 jarig jongetje al met zijn vader meeging naar een spoortuintje waar hij de kennis en de liefde voor het tuinieren meekreeg. Ton stond altijd klaar voor anderen, omdat hij bijna dagelijks aanwezig was, werd hij door velen geraadpleegd over van allerlei zaken. Voor bijna ieder probleem had hij wel een oplossing. Hij was een familieman en trotse opa van zijn kleinkinderen in wiens leven hij een grote rol speelde. Dagelijks haalde en bracht hij ze naar school en was hij jarenlang als vrijwilliger betrokken bij het onderhouden van de schooltuintjes. Dit alles deed hij op zijn bakfiets. Ton Koene zal door menigeen dan ook worden herkent als “opa bakfiets”.

Ton Koene was een natuur man en van mening dat bloemen in een tuin thuishoren. Zijn uitdrukkelijk wens was dan ook  een uitvaart zonder bloemen. De donatie die is overhandigd door Hendrik Horneman, de kleinzoon van Ton, aan mevrouw Manon Wieren van het Hospice zal in samenspraak met de familie worden gebruikt voor het beplanten van de tuin rondom het Hospice.